Sprawdź Fundusze na dany cel,
realizowane w całym kraju
Sprawdź Fundusze na dany cel,
realizowane w całym kraju
Sprawdź, co oferują Fundusze
w Twoim regionie
Sprawdź, co oferują Fundusze
w międzynarodowych programach
Wielkopolska potrafi realizować jedne z najlepszych spotów o Funduszach Europejskich w Polsce – mamy na to kolejne potwierdzenie! Najnowszy film zgarnął aż dwie prestiżowe statuetki w konkursie „Fundusze Europejskie w kadrze” organizowanym w ramach 33. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Energa Camerimage w Toruniu.
- Po zeszłorocznym sukcesie spotu „20 lat Wielkopolski w UE” ze Stanisławem Wielkopolskim w roli głównej, teraz na Camerimage 2025 kontynuujemy naszą dobrą passę – zwraca uwagę Danuta Sowińska, zastępczyni Dyrektora Departamentu Polityki Regionalnej UMWW w Poznaniu. - W tym roku zgłosiliśmy na festiwal spot „Tyle wygrać. Fundusze Europejskie dla Wielkopolski”. Nasza produkcja spotkała się z uznaniem jury i została wyróżniona w kategorii spot do 3 minut oraz zdobyła prestiżową nagrodę publiczności.
„Tyle wygrać” pokazuje, jak unijne dotacje wpływają na życie młodych mieszkańców Wielkopolski. Spot jest utrzymany w lekkiej konwencji mockumentu – humorystycznej sondy ulicznej. Wywiady z przypadkowymi mieszkańcami regionu, zaangażowanie dziennikarza oraz chęć znalezienia wspólnego języka z młodzieżą budują obraz niezwykłych i jednocześnie śmiesznych sytuacji. Oprócz komediowych dialogów w spocie możemy zobaczyć miejsca w Wielkopolsce, które skorzystały z unijnego dofinansowania. Spot promuje Fundusze Europejskie w nietypowy i innowacyjny sposób, koncentrując się na młodym pokoleniu Z. Zamiast pokazywać tradycyjne projekty, takie jak budowa dróg czy mostów, twórcy skupili się na codziennych doświadczeniach młodzieży i tym, jak unijne wsparcie wpływa na ich życie. Użycie młodzieżowego żargonu i nieszablonowych dialogów sprawia, że przekaz staje się bardziej autentyczny, współczesny, dostosowany do tego, co "tu i teraz".
Konkurs „Fundusze Europejskie w kadrze” odbywa się od szesnastu lat. Organizowany jest przez województwo kujawsko-pomorskie i jest częścią festiwalu Energa Camerimage. Jego celem jest wymiana doświadczeń pomiędzy pracownikami administracji publicznej zaangażowanymi we wdrażanie programów regionalnych.
- Kolejna edycja znowu udowodniła, że krótkie formy filmowe potrafią wzruszać, bawić i inspirować a Fundusze Europejskie są świetnym pretekstem, by opowiadać historie, które zostają z widzem na długo – podsumowują organizatorzy konkursu.
Link do spotu „Tyle wygrać”