Wyniki oceny

Wyniki oceny formalnej

Informacja o zakończeniu oceny merytorycznej projektów w ramach Działania 01.04 „Rozwój e-usług i e-zasobów publicznych w ramach ZIT” Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (nabór numer FEWP.01.04-IZ.00-001/24).

Instytucja Zarządzająca FEW 2021+ informuje o zakończeniu oceny merytorycznej. Poniżej publikujemy listę projektów ocenionych pozytywnie.

Opublikowano 06.11.2024


Informacja o zakończeniu oceny formalnej projektów  w ramach Działania 01.04 „Rozwój e-usług i e-zasobów publicznych w ramach ZIT” Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027 (nabór numer FEWP.01.04-IZ.00-001/24).

Instytucja Zarządzająca FEW 2021+ informuje, że w ramach naboru złożono 23 wnioski o dofinansowanie. Wszystkie projekty zostały ocenione pozytywnie.

W związku z powyższym IZ FEW 2021+ przedstawia listę projektów ocenionych pozytywnie i przekazanych do oceny merytorycznej.

Wyniki naboru

7 listopada 2024 r. Zarząd Województwa Wielkopolskiego podjął uchwałę nr 849/2024 w sprawie: zatwierdzenia listy wszystkich ocenionych projektów oraz wyboru projektów do dofinansowania dla naboru nr FEWP.01.04-IZ.00-001/24 w ramach Działania 01.04 Rozwój e-usług i e-zasobów publicznych w ramach ZIT, Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021 – 2027

W związku z powyższym IZ FEW 2021+ przedstawia listę projektów ocenionych, skład Komisji Oceny Projektów powołany do oceny wniosków o dofinansowanie w naborze oraz wzory dokumentów niezbędnych do sporządzenia umowy o dofinansowanie projektu.

Opublikowano 13.11.2024

Szczegóły naboru

Dla kogo

O dofinansowanie w ramach naboru mogą ubiegać się następujące podmioty:

  1. jednostki samorządu terytorialnego,
  2. uczelnie,
  3. organizacje badawcze,
  4. podmioty świadczące usługi publiczne w ramach realizacji obowiązków własnych jednostek samorządu terytorialnego,
  5. jednostki organizacyjne działające w imieniu jednostek samorządu terytorialnego,
  6. organizatorzy i operatorzy publicznego transportu zbiorowego,
  7. organizacje pozarządowe,
  8. instytucje sportu,
  9. instytucje kultury.
Na co
  1. W ramach naboru wsparciem zostaną objęte projekty dotyczące rozwoju i poprawy jakości i dostępności e-usług i e-zasobów publicznych, w tym e-kultury, z elementami wzmacniającymi bezpieczeństwo rozwoju e-usług i systemów informatycznych, polegające na:
  1. rozwoju elektronicznej administracji w samorządach, w tym cyfrowej standaryzacji i strukturyzacji zasobów oraz bezpiecznych repozytoriów cyfrowych,
  2. cyfryzacji procesów back-office w administracji samorządowej oraz wykorzystania najnowszych osiągnięć technologicznych i organizacyjnych dla wprowadzania procesów modernizacyjnych wspomagających bieżącą działalność urzędów, w tym aplikacji ISP (informacje sektora publicznego) i systemów bazodanowych, służących poprawie efektywności zarządzania oraz upowszechnianiu komunikacji elektronicznej w instytucjach publicznych (na przykład chmura obliczeni owa, elektroniczny obieg dokumentów, otwarte dane publiczne wysokiej jakości, budowa odpowiednich narzędzi analitycznych, itp.),
  3. tworzenia, standaryzacji i aktualizacji cyfrowych e-usług i referencyjnych zasobów cyfrowych, a także infrastruktury do ich realizacji,
  4. udostępniania e-zasobów naukowych i kulturowych,
  5. rozwijaniu zasobu geodezyjnego należącego do właściwości danego JST, w tym katastru (po uzyskaniu pozytywnej opinii Głównego Geodety Kraju). Opinia stanowi załącznik obligatoryjny do wniosku wymagany na etapie oceny formalnej. W uzasadnionych przypadkach załącznik może zostać przesłany na wezwanie w trakcie oceny merytorycznej,
  6. rozwijaniu zasobu związanego z monitoringiem i ochroną środowiska i klimatu, dla zapewniania właściwej skuteczności działań adaptacyjnych do zmian klimatu i przeciwdziałania skutkom zmian klimatu, w celu wyposażenia JST w sprawnie funkcjonujący system IT umożliwiający regionalne i lokalne zarzadzanie środowiskiem wraz z możliwością udostępniania danych o środowisku,
  7. rozwoju infrastruktury informatycznej, e-usług i cyfrowych zasobów służących podnoszeniu poziomu świadomości zdrowotnej, aktywności i sprawności fizycznej oraz odporności na stres,
  8. wykorzystywaniu TIK w relacjach pomiędzy administracją i klientem (A2C),
  9. rozwoju aplikacji ISP, także cyfrowych zasobów o znacznym potencjale ponownego wykorzystania (na przykład w zakresie nauki, kultury i dziedzictwa) pozostających w dyspozycji podmiotów spoza sektora publicznego realizujących usługi publiczne. Wypracowanie wspólnych formatów danych służy spójności rejestrów posiadanych przez administrację publiczną. W ramach przedmiotowego typu projektu rozwój infrastruktury informatycznej może stanowić jedynie element projektu.
  1. Elementem dodatkowym typu projektu wskazanego w punkcie 1 może być realizacja inwestycji w obszarze cyberbezpieczeństwa, to jest wzmacniania odporności systemów, zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty (w systemach informacyjnych JST, podmiotów publicznych podlegających JST).

Nabór nie dotyczy projektów z zakresu e-zdrowia.

Nabór nie dotyczy projektów komercyjnych.

  1. Uzupełniającymi elementami projektu mogą być:
  1. wsparcie w zakresie kompetencji cyfrowych oraz zwiększanie kompetencji w zakresie cyberbezpieczeństwa,
  2. wsparcie w zakresie rozwijania i wprowadzania systemów monitorowania i zarządzania energią (energia elektryczna, ciepło, gaz) w budynkach należących do JST.

Jak się ubiegać?

Wniosek o dofinansowanie projektu należy wypełnić on‑line i wysłać w formie elektronicznej w Lokalnym Systemie Informatycznym do obsługi Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021‑2027 (LSI 2021+) od 25 marca 2024 roku do 28 czerwca 2024 roku. Przygotowywanie wniosków w systemie LSI 2021+ możliwe jest już od dnia ogłoszenia naboru, to jest 25 marca 2024 roku.

Wniosek uznaje się za złożony jeśli został wysłany w okresie trwania naboru, nie został wycofany oraz został podpisany w nieprzekraczalnym terminie do 5 dni od dnia zakończenia naboru (kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym osoby/osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu aplikującego o dofinansowanie). Niezależnie od tego czy Wnioskodawca chce podpisać wniosek profilem zaufanym czy podpisem kwalifikowanym, konieczne jest zarejestrowanie konta na stronie profilu zaufanego https://pz.gov.pl/.

Link do strony systemu LSI 2021+

Finanse

Maksymalny poziom dofinansowania projektu: 70% wydatków kwalifikowalnych.

Całkowita kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach naboru wynosi 79 371 181,92 PLN1 (słownie: siedemdziesiąt dziewięć milionów trzysta siedemdziesiąt jeden tysięcy sto osiemdziesiąt jeden złotych i dziewięćdziesiąt dwa grosze) i jest zgodna z Harmonogramem naborów wniosków o dofinansowanie dla Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021‑2027. Wskazana kwota może ulec zmianie.

Wskazana kwota dla poszczególnych MOF nie może przekroczyć:

- dla MOF Poznania 16 207 631,10 PLN,

- dla Aglomeracji Kalisko‑Ostrowskiej 13 757 882,80 PLN,

- dla MOF Gniezna 9 307 852,83 PLN,

- dla MOF Konina 12 332 848,81 PLN,

- dla MOF Leszna 7 470 328,24 PLN,

- dla MOF Piły 14 871 859,56 PLN,

- dla ZIT OF Koła i Turku 5 422 778,58 PLN.


1 Kwota po przeliczeniu właściwej alokacji ZIT po kursie bieżącym, to jest 4,2965 PLN. Kwota na nabór nie może przekroczyć kwoty 18 473 450,93 euro. W określaniu alokacji dla poszczególnych ZIT wiążące są kwoty w euro

Przydatne wskazówki

Pytania prosimy kierować mailowo na adres: ocenaformalna1@umww.pl lub PIFE.Poznan@wielkopolskie.pl, telefonicznie pod numerem tel. 61 626 61 34 lub bezpośrednio do Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 714 Poznań, tel. 61 626 61 90, 61 626 61 92, 61 626 61 93, 61 626 72 46 lub do pozostałych Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich w województwie wielkopolskim: http://wrpo.wielkopolskie.pl/punkty-informacyjne.

Często zadawane pytania


Wsparcie techniczne w zakresie obsługi Systemu LSI2021+ udzielane jest poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie https://lsi2021.wielkopolskie.pl (menu "Kontakt") lub telefonicznie pod numerem tel. 61 626 71 09.

Dokumenty

Załączniki do wniosku:

Załączniki pomocnicze:

Aktualności

Start
Koniec