Zgodnie z zapisami Regulaminu wyboru projektów istnieje możliwość finansowania wydatków związanych z dostosowaniem istniejących miejsc wychowania przedszkolnego do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami o ile są one niezbędne do uczestnictwa konkretnego dziecka w wychowaniu przedszkolnym. Tym samym, jeśli wnioskodawca planuje dostosowanie istniejących miejsc wychowania przedszkolnego do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami to powinien wykazać, że takie dzieci znajdują się na obszarze danej gminy oraz wskazać jakie są ich potrzeby, a następnie na tej podstawie zaplanować dostosowanie placówki. Z diagnozy musi wynikać np.: czy w placówce są dzieci z niepełnosprawnościami ruchowymi, czy w przyszłości na podstawie pozyskanych danych takie dzieci mogą się pojawić, czy jest prawna i organizacyjna możliwość przyjęcia takich dzieci, czy w okolicy brak placówek wychowania przedszkolnego przyjmujących dzieci z niepełnosprawnością ruchową a rodzice zgłaszają taką potrzebę - dlatego istnieje konieczność dostosowania budynku.
Podsumowując, jeśli w OWP nie ma aktualnie dzieci z niepełnosprawnością/specjalnymi potrzebami, ale wnioskodawca zidentyfikował, że takie dziecko znajduje się na obszarze danej gminy i konieczne będzie zapewnienie mu miejsca w danej placówce to powinien wykazać te dane we wniosku o dofinansowanie wraz z opisem potrzeb danego dziecka. Równocześnie, jeśli na obszarze gminy znajdują się dzieci z niepełnosprawnościami, które aktualnie uczęszczają już do placówek w mieście (z uwagi na brak dostosowania placówki bliżej miejsca zamieszkania) to zasadnym wydaje się przeprowadzenie ankiety wśród rodziców tych dzieci, która umożliwi zidentyfikowanie ich potrzeb, a także umożliwi określenie skali zainteresowania przeniesieniem dzieci do dostosowanej do potrzeb ich dzieci placówki bliżej miejsca zamieszkania.
IZ FEW zwraca także uwagę na fakt,, że adaptacja pomieszczeń, wyposażenie i/lub doposażenie OWP nie może stanowić jedynego działania w projekcie. Głównym celem przedmiotowego naboru jest podnoszenie jakości edukacji przedszkolnej obejmujące m.in. podnoszenie kwalifikacji/kompetencji kadry, zwiększanie dostępu do specjalistów oraz rozszerzenie oferty prowadzonych w placówce zajęć.