Sprawdź Fundusze na dany cel,
realizowane w całym kraju
Sprawdź Fundusze na dany cel,
realizowane w całym kraju
Sprawdź, co oferują Fundusze
w Twoim regionie
Sprawdź, co oferują Fundusze
w międzynarodowych programach
Zgodnie z Regulaminem wyboru projektów w naborze nr FEWP.06.12-IP.01-002/23 nie przewidziano wsparcia instytucji. W związku z powyższym Wnioskodawca nie wypełnia przedmiotowego pola we wniosku.
Jeżeli w pkt. 3.3 wskazano jako obszar realizacji całe województwo, wówczas w pkt. 3.3.3 należy wybrać odpowiedź NIE DOTYCZY.
Nie. W trakcie wypełniania wniosku od dofinansowanie należy stosować zasady określone w Podręczniku użytkownika Lokalnego Systemu Informatycznego do obsługi Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, wytycznych i dokumentach programowych oraz Regulaminie wyboru projektów.
PKD Projektu jest polem nieaktywnym, którego Wnioskodawca nie wypełnia.
W projektach konkurencyjnych, które będą realizowane ramach Działania 6.12 programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 nie przewidziano możliwości działań mających na celu wsparcie podmiotów a działania wspierające konkretne osoby. Dlatego też w pkt. 3.3.2 należy wybrać odpowiedź NIE DOTYCZY.
Jeżeli w pkt. 3.3. wskazano jako obszar realizacji całe województwo, wówczas w pkt. 3.3.1 należy wybrać odpowiedź NIE DOTYCZY.
Jeżeli nie jest możliwe określenie obszaru realizacji projektu z dokładnością do konkretnego powiatu, gminy (poprzez wybór z listy rozwijanej), wówczas w polu Projekt realizowany na terenie całego województwa wielkopolskiego nalży wybrać odpowiedź TAK.
Należy wybrać przynajmniej jeden z zakresów działalności, której dotyczy projekt. W przypadku niewybrania żadnej z zaproponowanych opcji, należy uzupełnić zakresem właściwym dla projektu pole „Inny”.
Zgodnie z podrozdziałem 4.1 pkt. 9 Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021–2027 finansowanie usług zdrowotnych (czyli m.in. rehabilitacji) w ramach projektu w zakresie włączenia społecznego, jest możliwe w zakresie działań o charakterze diagnostycznym lub profilaktycznym, zaś finansowanie leczenia jest możliwe wyłącznie w ramach opieki długoterminowej, jako wsparcie towarzyszące.
Wobec powyższego usługami zdrowotnymi, jakie mogą zostać sfinansowane w projekcie realizowanym w ramach Działania 6.12 Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, jest np. promocja aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia.
Dodatkowo podsekcja 4.3.5.3 ww. Wytycznych mówi o tym, że rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych są możliwe tylko w projektach dotyczących opieki długoterminowej. Jednocześnie powyższe zapisy stanowią zasady świadczenia usług społecznych w projektach EFS+, natomiast celem Działania 6.12 jest integracja społeczno-gospodarcza obywateli państw trzecich, w tym migrantów a nie świadczenie usług społecznych czy opiekuńczych.
Wytyczne ani dokumenty programowe nie określają wymaganego wieku uczestników projektu. Jednakże przy planowaniu projektu należy kierować się celem Działania 6.12 Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, którym jest integracja społeczno-gospodarcza obywateli państw trzecich, w tym migrantów.
Zgodnie z pkt. 2.5 ppkt. 4 Regulaminu wyboru… planowany termin zakończenia oceny wniosków przypada na luty 2024 r. Jednocześnie IP dołoży wszelkich starań, aby przyspieszyć datę zakończenia oceny projektów. Należy jednak mieć na uwadze, że zgodnie z pkt. 4.3 Regulaminu wyboru… w uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać przedłużony decyzją Dyrektora
WUP w Poznaniu.
Wytyczne programowe nie nakładają na Instytucję Pośredniczą obowiązku opracowania ww. dokumentu. Wnioskodawca, planując budżet projektu, powinien kierować się zasadami określonymi m.in. w Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027. Jednocześnie, zgodnie z definicją kryterium merytorycznego punktowego Prawidłowość sporządzenia budżetu projektu, koszty powinny wynikać bezpośrednio z opisanych wcześniej zadań oraz powinny być racjonalne w stosunku do kosztów obowiązujących na obszarze realizacji projektu. Tworząc budżet projektu Wnioskodawca ma obowiązek udokumentowania przeprowadzonego rozeznania rynkowego, którego przedłożenie może być wymagane na etapie ewentualnych negocjacji projektu. Przez rozeznanie rynkowe należy rozumieć sformułowane pisemnie porównanie cen u co najmniej trzech potencjalnych dostawców towarów lub usługodawców (o ile na rynku istnieje trzech potencjalnych wykonawców), sporządzone najpóźniej do dnia złożenia pierwotnego wniosku o dofinansowanie. Przy określaniu stawek zawartych w budżecie projektu należy wybierać wartość uśrednioną.
Nie. Zgodnie z definicją kryterium dostępu Indywidualizacja wsparcia uczestnika, Wnioskodawca zapewnia, że wsparcie w projekcie jest kompleksowe i odpowiada na potrzeby uczestników zgodnie z ich bieżącą sytuacją. Wobec powyższego jednostkowy koszt wsparcia uczestnika będzie wynikał z określonej dla niego ścieżki integracji.
Kryterium dostępu Indywidualizacja wsparcia uczestnika obliguje Wnioskodawcę, aby wsparcie w projekcie było kompleksowe i odpowiadało na potrzeby uczestników zgodnie z ich bieżącą sytuacją. Wsparcie w projekcie ma zostać dostosowane do indywidualnych potrzeb uczestnika i uwzględniać będzie takie elementy jak np. znajomość języka polskiego, sytuacja na rynku pracy, wykształcenie (w tym zdobyte poza Polską), posiadane kwalifikacje, posiadane kompetencje, które mogą być poddane walidacji zgodnie ze Zintegrowanym Systemem Kwalifikacji, rodzaj wykonywanej lub poszukiwanej pracy, różnice kulturowe, płeć, wiek, status migracyjny itd. Przeprowadzona ww. diagnoza potrzeb i wynikający z niej plan wsparcia uczestnika muszą zostać odpowiednio udokumentowane.
Aby spełnić ww. warunek Wnioskodawca musi zapewnić we wniosku o dofinasowanie, że w przypadku, gdy zrekrutuje do projektu uczestnika, który otrzymuje jednocześnie wparcie w projekcie finansowanym z innych środków, w szczególności z Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, wówczas zaoferuje mu tylko takie wsparcie, które będzie komplementarne i synergiczne do udzielanego w innym projekcie.
Przytoczony zapis oznacza, że przy planowaniu i realizacji wsparcia dla cudzoziemców w projekcie należy zaangażować również społeczeństwo przyjmujące. Umowa partnerska jest jedną z wielu możliwych form angażowania ww. stron. Zaangażowanie może mieć również charakter ekspercki. Może też dotyczyć np. wspólnych warsztatów, w których cudzoziemcy mogą przekazywać swoje umiejętności innym mieszkańcom bez formalnego zaangażowania, czy innych wydarzeń o integracyjnym charakterze. Należy mieć jednak na uwadze, że zgodnie z typami działań możliwymi do realizacji w projekcie (pkt. 3.2 Regulaminu wyboru…) wsparcie to ma prowadzić do adaptacji i integracji społeczno-kulturalnej cudzoziemców ze społecznościami lokalnymi. Przytoczony w zapytaniu przykład szkoleń dla przedstawicieli organizacji/instytucji działających na rzecz migrantów to działanie, które, zgodnie z dokumentami programowymi, możliwe jest do zrealizowania jedynie w ramach projektu niekonkurencyjnego Samorządu Województwa Wielkopolskiego/Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu.
Centra Integracji Cudzoziemców, gdzie przeprowadzona zostanie diagnoza potrzeb cudzoziemców a na jej podstawie udzielone zostanie im wsparcie, to główne działania w projekcie niekonkurencyjnym Samorządu Województwa Wielkopolskiego/Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu. Centra prowadzone są i będą na terenie pięciu subregionów Wielkopolski, w tym w Poznaniu. Wobec powyższego wsparcie takie nie może zostać powielone w projektach wybranych w sposób konkurencyjny w naborze nr FEWP.06.12-IP.01-002/23. Kosztami kwalifikowalnymi w projekcie będą natomiast koszty bezpośredniego wsparcia uczestników projektu instrumentami wskazanymi w pkt. 3.2 Regulaminu wyboru projektów.
Działania informacyjne skierowane do społeczeństwa przyjmującego również będą realizowane w ramach projektu niekonkurencyjnego Samorządu Województwa Wielkopolskiego/Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu, dlatego też bezcelowe jest powielanie ich finansowania w projektach konkurencyjnych.
Nie. Zgodnie z dokumentami programowymi takie działania nie są przewidziane do realizacji i finansowana w ramach Działania 6.12 Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027.
Nie. Jak już wspominano w odpowiedzi na pytanie 1, wsparcie organizacji i podmiotów działających na rzecz migrantów, jak również współpraca międzyinstytucjonalna w tym zakresie, możliwa jest do zrealizowania jedynie w ramach projektu niekonkurencyjnego Samorządu Województwa Wielkopolskiego/Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu.
W opisanej sytuacji osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą i jednocześnie będąca wspólnikiem spółki cywilnej może złożyć w ramach naboru jeden wniosek o dofinansowanie. Powyższe wynika z cech spółki cywilnej – w obu przypadkach za zobowiązania wynikające z realizacji projektu będzie odpowiadała ta sama osoba fizyczna.
Tak. Informacja o aktualnej siedzibie Wnioskodawcy (zgodnej z wpisem w KRS) będzie istotna np. przy sporządzaniu umowy o dofinansowanie, a jej aktualizacja we wniosku o dofinansowanie będzie możliwa w toku ewentualnych negocjacji.
Informacje dotyczące projektu niekonkurencyjnego Samorządu Województwa Wielkopolskiego/Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu, który będzie realizowany w ramach Działania 6.12 Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 zawarte zostały m.in. w Zgłoszeniu Projektu do Wykazu Projektów w ramach trybu niekonkurencyjnego Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, dostępnym na stronie internetowej https://wrpo.wielkopolskie.pl/nabory/448.
Premia punktowa w wysokości 10 pkt. może zostać przyznana za partnerstwo wskazane w ppkt. b, gdyż wymienione podmioty – PES i przedsiębiorstwo działają w różnych sektorach. Natomiast nie będzie premiowane partnerstwo podmiotów działających w tym samym sektorze tzn. partnerstwo podmiotów ekonomii społecznej opisane w ppkt a.