Pytania do naborów | Fundusze Europejskie dla Wielkopolski

Pytania do naborów

Ilość wyników 1 - 6 z 6

FEWP.03.01-IZ.00-001/23

  • 1. Czy jednostka samorządu terytorialnego reprezentująca gminę z liczbą mieszkańców poniżej 5000 mieszkańców, planująca wybudować ścieżkę rowerową może być Wnioskodawcą w przedmiotowym konkursie?

    Wielkość gminy nie determinuje możliwości udziału w naborze FEWP.03.01-IZ.00-001/23. Każda gmina może aplikować w naborze, za wyjątkiem gmin objętych strategiami ZIT (w związku z wyodrębnioną kopertą finansową dla instrumentu ZIT w działaniu 3.2, ze wsparcia w ramach niniejszego naboru wyklucza się Wnioskodawców z obszarów objętych ZIT. Zapis nie dotyczy projektów składanych w partnerstwie z podmiotami spoza ZIT i/lub  projektów właściwych powiatów niewchodzących w skład ZIT ale realizujących zadania na  terenie gmin wchodzących w obszar ZIT).

  • 2. Czy jest możliwość przedłożenia wraz z wnioskiem projektu strategii jako dokumentu równoważnego SUMP (Gmina poniżej 100 000 mieszkańców)?

    W przypadku gminy o liczbie mieszkańców poniżej 100 000 dopuszcza się przedłożenie odpowiednio dostosowanej strategii gminy (obejmującej obszar transportu i mobilności miejskiej w zakresie diagnozy, celów strategii i listy projektów), jako dokumentu równoważnego SUMP. Przedmiotowy dokument przyjęty Uchwałą Rady Gminy należy przedłożyć na etapie oceny formalnej, najpóźniej w ramach jednorazowej korekty dokumentacji aplikacyjnej. Projekt strategii nie spełnia tych warunków. Szczegółowe wymagania dotyczące dokumentów równoważnych SUMP określono w Regulaminie wyboru projektów dla naboru FEWP.03.01-IZ.00-001/23 (CZ. II B, pkt 9) zamieszczonego na stronie https://wrpo.wielkopolskie.pl/nabory/456

  • 3. Jaki podmiot weryfikuje SUMP?

    Instytucją upoważnioną do oceny SUMP jest Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) z siedzibą w Warszawie, Plac Europejski 2.

  • 4. Czy kwalifikowalny jest koszt budowy myjni autobusowej, rozbudowy zaplecza technicznego węzła przesiadkowego i zmiany jego nawierzchni ?

    Koszt rozbudowy zaplecza technicznego do obsługi taboru (w tym np. myjni dla autobusów) może zostać uznany za kwalifikowalny wyłącznie jako element projektu związanego z zakupem taboru. Należy mieć na uwadze, że są to zadania objęte pomocą publiczną w ramach mechanizmu rekompensaty. Wymagana będzie w tym przypadku umowa o świadczenie usług publicznych określająca warunki, zgodnie z którymi dany organ samodzielnie świadczy usługi publiczne lub powierza ich świadczenie podmiotowi wewnętrznemu lub zewnętrznemu.

  • 5. Czy koszt opracowania strategii zrównoważonej mobilności miejskiej jest kosztem kwalifikowalnym ?

    Koszt opracowania strategii zrównoważonej mobilności miejskiej stanowi wydatek niekwalifikowalny w projekcie.

  • 6. Czy budowa miejsc parkingowych dla samochodów będzie uznana za koszt kwalifikowalny projektu

    Za koszt kwalifikowalny może zostać uznana budowa parkingu typu P&R ,,Parkuj i Jedź”. Budowa obiektów P&R możliwa jest pod warunkiem lokalizacji zapewniającej ścisłą integrację z publicznym transportem zbiorowym i zapewnienia wyznaczonych miejsc dla osób z niepełnosprawnościami oraz bezpiecznych miejsc dla rodziców/opiekunów z dziećmi. W miastach powyżej 75 tys. mieszkańców wsparcie dla obiektów P&R możliwe jest pod warunkiem zlokalizowania poza obszarem funkcjonalnym śródmieścia, wyznaczonym w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego